Polecamy

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu salonu fryzjerskiego?

Współpraca

Biznes i finanse

Fotografia reklamowa kluczem do sukcesu

Kupując przedmioty w sklepach internetowych oglądamy zdjęcia, na których wszystko wygląda tak idealnie i nienagannie. Zastanawialiście się czasem dlaczego? Stoi za tym fotografia reklamowa. Ale czym ona tak właściwie jest i jakie są ceny takich usług?

Fotografia reklamowa - definicja

Najprościej mówiąc, są to zdjęcia z przeznaczeniem sprzedaży. Nie jest to jednak takie proste. Fotografia reklamowa przedstawia zazwyczaj produkt w bardzo korzystnym świetle lub tak, żeby ukazać wszystkie jego właściwości. Nie jest to zwykłe "pstrykanie fotek". Potrzebna jest tu pewna wiedza: jak dobrze promować produkt, jak wykonać zdjęcie, by zadziałało na potencjalnego konsumenta, a więc wiedza marketingowa.

Zdjęcia reklamowe to nie tylko fotografie przedmiotów, ale też potraw, napoi, wnętrz, architektury czy wizerunku. Często wyglądają jak prawdziwe dzieła sztuki, dzięki nienagannej kompozycji, pomyśle oraz technice wykonania. Maksymalnie wpływają na zmysły człowieka i sprawiają, że produkty na nich przedstawione wyglądają jak coś nadzwyczajnie zjawiskowego.

Wyróżnić można między innymi: packshoty, zdjęcia bezcieniowe czy kreatywne. Ostatnimi czasy wielkim zainteresowaniem cieszy się fotografia 360, która pozwala oglądać produkt z każdej strony, obracając go o 360 bądź 180 stopni.

Jest to więc pewne działanie, wchodzące w zakres zadań marketingowych.  Dzięki niemu sprzedaż wzrasta. Ludzie bardzo często kupują "oczami" i "sercem", a więc ogromną rolę odgrywają tutaj emocje. Można je wywołać dzięki zdjęciu reklamowemu. Nie warto więc  oszczędzać na  fotografii reklamowej, ponieważ jest ona kluczem do sukcesu w branży e-commerce.

fotografia reklamowa

Ile zapłacimy za zdjęcia reklamowe?

Na tę usługę składa się wiele czynników. Po pierwsze, kompozycja zdjęcia. Dotyczy to zwłaszcza zdjęć ubrań, jak i architektury czy zdjęć typu flat lay. Następnie - oświetlenie, które odgrywa kluczową rolę. Dzięki niemu można wyeksponować najlepsze cechy produktu. Na cenę składa się również obróbka zdjęć, która może być bardzo skomplikowana w zależności od fotografowanego produktu.

Cena zależy też od rodzaju wykonywanego zdjęcia. Najtańsze są te typu packshot - nie wymagają większej kreatywności oraz scenografii. Zapłacimy za jedno od 10 do 50 zł.

Trochę droższe są fotografie reklamowe odzieży, których cena waha się między 30 a 150 zł. Zależy ona od tego, czy są to ujęcia typu "duch", czy odzież przedstawiona jest na manekinie, a może w formie look book'a.

Zdjęcia architektury, zdjęcia aranżowane oraz wizerunku bardzo różnią się ceną w zależności od fotografa. Można znaleźć oferty oscylujące w granicach 150 zł- 400 zł za zdjęcie wnętrza, ale również za nawet 2000 zł.

Wszystkie ceny zależą od zamówionej ilości oraz poziomu zaangażowania fotografa w scenerię, aranżację oraz oświetlenie.

Fotografia reklamowa to obecnie jeden z ważniejszych czynników w sprzedaży internetowej. Wpływa w dużym stopniu na zmysły konsumentów, którzy pod wpływem emocji dokonują zakupu. Warto więc zainwestować właśnie w to działanie, by podnieść nie tylko sprzedaż, ale również rozpoznawalność w sieci.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Dzierżawa drukarek w Krakowie — gdzie warto?

Dzierżawa drukarek to coraz popularniejsza opcja dla firm. To rozwiązanie może przynieść...

Biuro Rachunkowe Warszawa

::MainImage:: Przygotowywanie deklaracji VAT, CIT i PIT, opracowywanie sprawozdań finansowych czy...

Zrozumienie pracy doradcy finansowego

Największym wyzwaniem pracy doradcy finansowego jest zarządzanie perspektywami i...